Förlåt bloggen för min långa frånvaro!

Hej alla!

Jag hoppas att ni mår bra! Själv har jag varit barnvakt i en vecka nu för mitt gudbarn och hennes mamma har varit här i över en vecka. Det har varit roligt men intensivt! Förra veckan var jag och badade med mina underbara elever i Varnamon som är Sveriges största insjöbad! Gud vad roligt vi hade! Jag tror jag badade i fem timmar konstant! Det var som i Medelhavet fast utan saltet och kanske lite kallare, men med tanke på den värmen som var så var det underbart! Så dit vill jag åka fler gånger om det blir en till värmebölja, även fast det är en bits körning! It´s worth it!

Igår var jag iväg som ungdomsledare också med RKUF och vi åkte ut till en stiftsgård utanför stan för att bada, grilla och paddla kanot. Tyvärr var vädret piss. Men våra tappra ungdomar öste järnet och hade roligt ändå, så dagen blev i alla fall riktigt lyckat!

Det hände dock något tråkigt som gick bra men kunde gått j-ligt illa. Det blir rätt djupt i sjön där vi skulle bada, vi hade pratat med ungdomarna om detta och frågat vilka som inte kunde simma innan så de inte gick ut för långt. Sen gick de iväg för att bada och vi var kvar uppe i kåtan som vi hyrde jag och andra ledaren för att fixa käk. Sedan var det som om jag kände på mig att något skulle hända så jag sprang mot ungdomarna för att se hur badandet gick. När jag kom dit såg allt lugn ut och ingen hade börjat bada än. Efter en stund börjar de hoppa i en efter en och simma iväg till en brygga lite längre bort. Sedan var det en liten kille som hoppar i och när han kommer upp till ytan fick han panik för han kunde tydligen inte simma ändå. Så jag börjar kasta av mig kläderna och tänker hoppa i efter honom. Då dyker en av de andra ungdomarna i och livräddar honom. Allt händer på sekunder åtminstonde kändes det så. Det var jättehemkt särskilt om man vet hur illa det kunde gått. Som tur var gick allt bra och alla var goda till mods efter händelsen, även fast vi var skärrade ibörjan. Så vi fick en trevlig dag ändå. Men nåsta gång tänker jag ha med mig flytpuffar. HUA!

Efter grillningen så paddlade vi kanot! Jag och en av ungdomarna delade kanot och han skulle styra. Hahaha, vad oskickliga vi var på att paddla kanot. Det slutade med att vi flyter runt på sjön och skrattar konstant i typ en halvtimme. De andra var redan halvvägs bort! Hahaha! Det var riktigt roligt! Så vår kanotupplevelse lär vi inte glömma i första taget :)

Idag så ska jag vara kontaktperson och se film. Sedan ska jag packa för imorgon vi ska hämta mormor hos mina kusiner på vägen upp till stugan. Vi ska nämligen fiska kräftor imorgon! Det ska bli roligt! Jag älskar att fiska kräftor! Så sedan blir det kräftskiva!

Efter helgen kommer min bästa vän hem! Jag har saknat henne hela sommaren! Så nu blir det äntligen lite fart!


Hoppas ni mår bra alla!

Skriver mer under eller efter helgen!

Kärlek/Anna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0