Dilemma ny lägenhet eller utomlands jobb?

Hejsan alla!

Ny lägenhet eller utomlands jobb? De ringde när vi var uppe i Norr och berättade att de hade en lägenhet och frågade om vi var intresserade. Eftersom vi har haft många planer om att jobba evuntuellt utomlands så tänkte vi att tajmingen inte var så bra men eftersom det är svårt att få en lägenhet i stan så tänkte vi att det inte skadar att titta på den. Så vi gick dit utan några som helst förväntningar och vi stört gillade den! Den var jättemysig och ljus! Det är en trea och byggd år 1948 inne i stan. Den har högt till tak och ett stort vardagsrum med en öppenspis. Jag tyckte den kändes bra och blev förtjust i den. Men då kommer vi till dilemmat!

SKA VI SKAFFA NY LÄGENHET ELLER ÅKA UTOMLANDS?

För er kanske valet är lätt, man kan ju alltid skaffa lägenhet sen när man varit utomlands. Men kan man få en sån här lägenhet som man gillar mycket?

För mig tror jag att det kommer att kännas annorlunda genom att flytta in till stan. Istället för att sitta ute i en liten del av stan som är fult och otrevligt med äckliga grannar och hög hyra för att vara i den här delen av stan. Så för mig kommer det nog kännas ett äventyr i sig att flytta till stan och ha nära till gymmet och, shoppingen ( farligt, farligt ) och pärlaffärer! Plus att om jag stannar kvar i stan kan jag fortsätta vara kontaktperson och RKUF aktiv, vilket är väldigt viktiga uppdrag för mig och svåra att bara lämna för en tid.

Men utomlands? När får man chansen att jobba utomlands? Problemet med denna plan är att ingen av oss har jobb än. Det skulle kanske ringa nån till sambon men de har inte ringt. Så där är det ju väldigt osäkert. Då skulle vi bara få försöka chansa på att få jobb.

Men båda gillar ju lägenheten.. Om vi skulle åka iväg skulle det bli krångligt eftersom det är inflytt den 1 oktober vilket gör att då måste vi ha dubbelhyra hela vår utlandsvistelse. Det funkar ju inte!

Så vi fick ställa de båda sakerna mot varandra. NY LÄGENHET ELLER UTOMLANDS JOBB?

Vi valde lägenheten, eftersom vi var tvungna att lämna besked igår. Så nu ska vi flytta och det känns rikitgt bra:).

Jag kanske kan hitta min lilla idyll här i stan istället och inte känna mig så rastlös och sugen på förändring och nya äventyr?

Eller? Det är ju en del av mig. Jag kanske borde göra så som hon i boken " Lyckan, kärleken och meningen med livet" Flytta utomlands och hittta mig själv i ett kloster i Indien. Eller det kanske är för klyschigt? Att flytta in till stan kanske räcker?! Eller?

Puss

Kommentarer
Postat av: Angelica

För mig som sitter utomlands och längtar till Sverige stödjer jag ditt beslut... Visst, jag har på många sätt haft ett underbart (nästan) år här och jag ångrar inte att jag flyttade hit. Dock så flyttade jag hit i en period av mitt liv då jag inte hade några commitments (utom henrik som jag ju drog hit med) och mest var less på allt hemma... Du har uppenbarligen någonting som håller dig kvar och som du uppskattar hemma, därför ska du stanna där ett tag till, utomlands stannar kvar :) Så jävla exalterande är det inte här....



kram på er

2008-07-17 @ 04:31:46
URL: http://pelicaistoravarlden.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0