Finns det inget Vanligt Hyfs och Sunt Förnuft?!

Alltså kom igen har människor och inget vanligt hyfs och sunt förnuft? Jag måste bara berätta om en sak som hände i förrgår när jag och min vän var ute för att dansa efter vinkvällen ;). Det var första gången jag nästan hamnat i bråk någonsin när vi varit ute. Vi stog i kön och väntade men sen mådde min kompis jättedåligt. ( Hon är gravid och är just nu i spymånaderna). Så vi gick iväg en sväng för att hon skulle må bättre. Så vi frågade dem vi stog vid om det var OK att vi gick in i kön igen när vi kom tillbaka. Självklart var det Ok för dem. Så vi gick iväg jag och min gravida vän som behövde åt en buske snabbt. När vi kom tillbaka hade kön rört sig framåt rätt så rejält, även fast vi hade stått och väntat i hundra år innan. Så du skulle vi försöka komma fram till vår plats. Då när vi hade gått en bit i kön så började ett gäng att blocka oss.
- Men ni får inte gå fram? (Gänget )
* Jo men vi har stått i kön hela tiden bara det att min kompis började må dåligt så vi gick iväg en stund bara. ( Jag)
- Nej men ni kan ju inte tränga er ( Gänget blockade oss och var kaxiga)
* Men vi tränger oss inte vi har stått i kön och då mådde hon dåligt för hon är gravid så sen så är det väll bättre att vi går iväg än att hon är kvar här? ( Jag)
- Jag har också varit gravid flera gånger ( En liten ful tjej)
* Jaha, okej( jag)
- Men du trycker mot mig jag gillar det inte( En kille som jag inte tröck nått emot alls han ville bara kaxa sig han med, han var med i deras gäng.)
* Nu säger vi till vakten ( Mn kompis)
- Gör det ni ( Gänget)

Så gick vi där ifrån jätte arga och sa åt vakten som släppte in oss efter en kort diskussion så vi kom före alla i kön i stället. Men jag blev så irreterad. Är det något att börja bråka om, om vi stått i kö hela tiden fast bara gick iväg en stund. Det är inget som jag inte skulle börja bråka om i alla fall. Särskilt om personen var gravid. Nog för att människors förstånd ofta försvinner när de druckit. Men att ge sig på två tjejer och bråka och kaxa sådär tycker jag bara är onödigt.

Kom igen valigt hyfs och sunt förnuft säger jag bara även fast man har druckit.

Idiotgäng................


Kommentarer
Postat av: Garderobsgrubbel & ByråBekymmer

vilken söt och fin header du har! kram!

2008-07-18 @ 16:38:40
URL: http://pyttis.blogg.se/
Postat av: Nanna

Det är bra vännen. Man ska inte ta skit av idiotgäng och små fula tjejer. ;)

2008-07-20 @ 19:49:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0